Friuftsdag <3

Idag har jag varit på friluftsdag i bygdsiljum det var skojj , men snöigt och blåsigt ^^
jag åkte med Lina, Jessica och Emma P <3 :)  och i slutet åkte vi några åk med Matilda :)
när vi stod bredvid liften så såg vi en bred skogsväg som vi ville pröva men vi visste inte vars den började haha så, vi chansade och började köra på nått skogspår men då kom vi till värsta stupet aah så vi fick lov att ta av oss skidorna och glida ner , för det var typ 10m ner :s  haha och sen råkade vi glida ner lite för långt eller iaf jag och emma så vi fick gå upp igen några meter i typ ½ meter snö med pjäxor, skidor och stavar haha jobbiiiigt ^^
men sen kom vi iaf ut till skogsvägen som vi skulle ta i början x]

och i slutet så körde vi på ett led allihopa haha xD jag, lina, emma, jessica och mathilda asså att man håller i varandra och åker xD och då fanns det några gupp på sidan och backen som vi tänkte åka i men sen ångrade vi oss tvärt och alla ramlade haha och då tappade emma bort sin slalomskida ^^ men jag och lina åkte iväg för i trodde att dom hade hittat den redan haha vi är inte snälla :(  men då hade dom inte hittat den ^^
så jag och lina åkte upp igen i liften och tänkte att vi kanske skulle hinna ikapp dom, och då ringde matilda men hon hade slut ström så jag kunde inte höra henne men jag sa hallå i typ 1 min och lina typ dog av skratt hahah xD  men då kollade vi på klockan och då var det 5 min kvar tills liftarna skulle stänga så då hoppade vi av liften, och då ringde jessica och sa att dom inte kunde hitta hennes skida, och typ nån sekund efter det så ramlade matilda och landade på skidan så dom hittade den :), så jag och lina åkte upp till skidstugan och bytte om och då var det typ en kvart kvar tills bussen skulle gå (den skulle gå kl 3) men alla satt redan i bussen och väntade haha xD så vi blev typ jätte stressade och sen kom emma, jessica och matilda också, 
och eftersom emma och matilda bor i skelleftehamn så skulle dom ta en annan buss än oss  ( en buss skulle skjutsa dom i skelleftehamn och den andra örviken och stackgrönnan ) men då åkte deras buss iväg haha och dom var kvar :/
men då fick dom åka med oss ist ;) jag tror att bussen skulle fara och lämna dom i skelleftehamn ändå haha :D  

Bild på vägen vi åkte och på den man igentligen ska åka!

Vi åkte på den rosa, men igentligen ska man åka på den lila xD det var inte precis sådär men nått sånt ^^


stackars Ida som missade allt :(

ojj blev ganska lång text haha ;)


// Olivia

Kommentarer
Postat av: Lina hahahhaaa

HAHAHHAHA, asså du och jag... Vi är snälla ibland (a)

Men KUL vare iaf!!!

Hallå? Hallå? Hallå? Hallå?

VI ÄR I LIFTEN!!

HAHAHAHHAHAHAHA; asså jag dör... XD

2010-03-03 @ 19:03:25
URL: http://linanasstrom.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0